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Questions réponses techniques et plus... La section des coupés et cabriolets à moteur en position centrale arrière.
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Bonjour,
Message destiné à ceux qui seraient aussi saisis que moi lorsqu'ils verront la température de leur belle stagner à 102°C, voire plus....
Et qu'ils la verront probablement en une fois chuter à 90°C pour remonter quelques instants plus tard.
Il semblerait que ce modèle ait une température plus élevée en utilisation normale (diminution émissions de CO²).
Apparemment pas le cas sur GT3!?
Voilà, je partage ainsi mon expérience qui évitera peut-être à certains de se présenter en atelier pour une "question con"
Explication en anglais ci-dessus mettant aussi en évidence le bouton sport
"Map-controlled thermostat
The thermostat is an insertion map-controlled thermostat with a heating element. The electric heating element of the map-controlled thermostat is energized via the DME control unit. The flow of current through the heating element (electric resistor) causes it to heat up, which in turn influences the expansion element in the thermostat and enables it to be opened. Actuation by the DME control unit is performed by means of pulse width modulation (between 2.5 and 97.5%), which means that the coolant temperature level can be continuously controlled.
The usual coolant temperature is 221° F (105° C) when the engine of the Cayman GT4 is at operating temperature; it is reduced to 185° F (85° C) during sporty driving and in Sport/Sport Plus mode by opening (energizing) the thermostat. This supports a performance-oriented driving style.
The DME control unit can also have the thermostat closed by switching off the heating current. A precondition for this is a coolant temperature of less than 216° F (102° C). The map-controlled thermostat starts to open at 216° F (102° C) +/- 4° F (2° C) when de-energized and is fully open at 239° F (115° C)."

Message destiné à ceux qui seraient aussi saisis que moi lorsqu'ils verront la température de leur belle stagner à 102°C, voire plus....
Et qu'ils la verront probablement en une fois chuter à 90°C pour remonter quelques instants plus tard.
Il semblerait que ce modèle ait une température plus élevée en utilisation normale (diminution émissions de CO²).
Apparemment pas le cas sur GT3!?
Voilà, je partage ainsi mon expérience qui évitera peut-être à certains de se présenter en atelier pour une "question con"

Explication en anglais ci-dessus mettant aussi en évidence le bouton sport

"Map-controlled thermostat
The thermostat is an insertion map-controlled thermostat with a heating element. The electric heating element of the map-controlled thermostat is energized via the DME control unit. The flow of current through the heating element (electric resistor) causes it to heat up, which in turn influences the expansion element in the thermostat and enables it to be opened. Actuation by the DME control unit is performed by means of pulse width modulation (between 2.5 and 97.5%), which means that the coolant temperature level can be continuously controlled.
The usual coolant temperature is 221° F (105° C) when the engine of the Cayman GT4 is at operating temperature; it is reduced to 185° F (85° C) during sporty driving and in Sport/Sport Plus mode by opening (energizing) the thermostat. This supports a performance-oriented driving style.
The DME control unit can also have the thermostat closed by switching off the heating current. A precondition for this is a coolant temperature of less than 216° F (102° C). The map-controlled thermostat starts to open at 216° F (102° C) +/- 4° F (2° C) when de-energized and is fully open at 239° F (115° C)."
