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Zoulou 72 a écrit : Réglementations qui nous attendent pour les années à venir :
2016/10 : Germany’s Bundesrat passed a resolution to ban on sales of new vehicles powered by internal combustion engines (Gasoline AND Diesel) by 2030. All newly registered cars must be zero-emission by 2030.
2016/03 : Moves within Netherlands to ban all petrol and diesel vehicle sales by 2025 (supported by the majority of the lower house). All emissions-based cars would be outlawed (in terms of new sales) even fuel efficient hybrid.
2016/06 : 4 of the Norway’s major parties reached an agreement on a proposal to ban the sale of new gasoline and diesel powered cars starting in 2025. 24% of Norway’s vehicle fleet is electric (1st in EU).
2016/03 : India’s power minister announced plans to help to whole car fleet becoming 100% electric by 2030.
Belgium’s and Switzerland’s parliament are talking about banning (referendum is planned in Switzerland in 2017).
The Swedish minister of the environment released a statement saying that a ban on the internal combustion engine is a necessary step.







Zoulou 72 a écrit : Réglementations qui nous attendent pour les années à venir :
2016/10 : Germany’s Bundesrat passed a resolution to ban on sales of new vehicles powered by internal combustion engines (Gasoline AND Diesel) by 2030. All newly registered cars must be zero-emission by 2030.
2016/03 : Moves within Netherlands to ban all petrol and diesel vehicle sales by 2025 (supported by the majority of the lower house). All emissions-based cars would be outlawed (in terms of new sales) even fuel efficient hybrid.
2016/06 : 4 of the Norway’s major parties reached an agreement on a proposal to ban the sale of new gasoline and diesel powered cars starting in 2025. 24% of Norway’s vehicle fleet is electric (1st in EU).
2016/03 : India’s power minister announced plans to help to whole car fleet becoming 100% electric by 2030.
Belgium’s and Switzerland’s parliament are talking about banning (referendum is planned in Switzerland in 2017).
The Swedish minister of the environment released a statement saying that a ban on the internal combustion engine is a necessary step.

Car l'interdiction sera pour la vente de véhicule neuf, et pas sur l'utilisation des autres?
Membre


Action menée par :
http://www.udelcim.com/public/index.php ... .show&id=1
D'autre part, l'arrêté interdisant la circulation de certains véhicules n'est toujours pas publié à ce jour 17 janvier. Comme quoi, la non verbalisation depuis hier n'est pas une "grâce" mais une impossibilité juridique de le faire.
De plus, 25 communautés des communes prennent des décisions semblables à celles de la capitale. Cela représente 750 villes !
Dans les arguments contradictoires : véhicules interdits de circuler car trop polluants mais ayant réussi avec succès l'examen "pollution" au CT...
Entre 2017 et 2020, seront interdits de circuler les véhicules immatriculés avant 2011.
Nous vivons une époque formidable !
http://www.udelcim.com/public/index.php ... .show&id=1
D'autre part, l'arrêté interdisant la circulation de certains véhicules n'est toujours pas publié à ce jour 17 janvier. Comme quoi, la non verbalisation depuis hier n'est pas une "grâce" mais une impossibilité juridique de le faire.
De plus, 25 communautés des communes prennent des décisions semblables à celles de la capitale. Cela représente 750 villes !
Dans les arguments contradictoires : véhicules interdits de circuler car trop polluants mais ayant réussi avec succès l'examen "pollution" au CT...
Entre 2017 et 2020, seront interdits de circuler les véhicules immatriculés avant 2011.
Nous vivons une époque formidable !
Membre cotisant
n°2319



